esmaspäev, 18. jaanuar 2010

Ka ojadel pole talvel kerge


Hetk laupäevasest retkest.
Ilm polnud just parim aga talv oli täiesti olemas.
See oli ka peamine - selleks sai ju välja mindudki!
Sarnaselt mõtlejaid oli veel, sest mõnega õnnestus mul
mitu korda päeva jooksul kohtuda :-)

10 kommentaari:

Udo ütles ...

Talvepiltidega ongi mumeelest see häda et nad kipuvad liiga ühtlaselt valged saama. Vesi annab siin suurepärase kontrasti.

ArvoS ütles ...

Ma ei saa päris nõustuda.
Ise kasutan manuaalseid (M) seadeid. See annab vabaduse ise valida kui valge saab olema lumi jne.
Üks süüdlane on muidugi ka dünaamiline ulatus.
Ehk huvitab? http://www.tlu.ee/~snezkov/ftp/Digifoto/TUND7/dynaamiline_ulatus.pdf

Funestus ütles ...

Tänan kasulike loengumaterjalide eest :)

ArvoS ütles ...

Aga palun :-)

Helve ütles ...

mina tänab ka!

Udo ütles ...

Tänud. Jälle targem. Ehki küll antud jutt oli juhuks kui valguse tugevuste vahe on fotol liiga suur. Lume pildistamisel on vastupidi et valguse vahe on liiga väike. Mina oma asjaarmastaja tasemelt olen lihtsalt kontrastsust tõstnud. Kas on ka mingeid profesionaalsemaid võimalusi?

ArvoS ütles ...

???
Mis kaameraga pildistad?
Mis režiimi kasutad?

ArvoS ütles ...

Uurisin natuke Sinu pildi exif -it.
Panasonic -ust ei tea ma kahjuks midagi.
Kasutad automaatseid seadeid.
Lahendus oleks mängida säri kompensatsiooniga.
Tavaliselt kaamerad jätavad lume alasärisse.
Kui aga see kaamera säritab üle siis piisab säri kompensatsiooni paar astet miinusesse seadmisest.

http://fotokala.ee/fiki/index.php/Särinihe

(Ise kasuta M režiimi ja RAW - see annab palju suurema mängumaa)

Udo ütles ...

Aga aitäh niivõrd põhjalikust vastusest. Nüüd asi selgem, tean mis suunas katsetada.

ArvoS ütles ...

Aga palun - tore, et sain abiks olla :-)